Firma Microsoft udostępniła łatkę, która usuwa opóźnienia myszy tzw. mouse lag w grach.
Po premierze systemu Windows 8.1 w sieci zaczęły pojawiać się opinie sugerujące, że aktualizacja dla systemu Windows 8 powoduje uciążliwy błąd, który mogli zaobserwować głównie gracze z powodu występowania tak zwanych lagów myszy.
W pierwszych informacjach, jakie pojawiały się w sieci tuż po premierze systemu, podnoszono kwestię niepoprawnego zachowywania się kursora myszy w grach takich jak: Metro 2033, Stalker: Zew Prypeci, Deus Ex: Human Revolution czy też Counter-Strike: Global Offensive.
Po pewnym czasie firma Microsoft postanowiła oficjalnie zabrać głos w sprawie, potwierdzając, że faktycznie pojawił się problem z działaniem wskaźnika myszy w grach, który miałby się zacinać lub nawet niekiedy zawieszać. Niestety nie sprecyzowało, kiedy dokładnie i w jaki sposób usterka zostanie naprawiona.
Już wstępne diagnozy sytuacji wskazywały, że błąd to nie żaden wymysł graczy, tylko autentyczna usterka, którą firma z Redmond spowodowała na skutek wprowadzenia nowego systemu komunikacji myszy z komputerem, mającego poprawić m.in. obsługę wielu monitorów czy też pracę w wysokich rozdzielczościach. Efekt? W grach niewykorzystujących Raw Input do odczytywania ruchów myszy wystąpiły problemy jak opóźnienia pomiędzy ruchem myszy a przesunięciem wskaźnika kursora, czy też chwilowe zawieszanie się kursora. Gracze informowali, że na niektórych myszkach odczuć można było spadek próbkowania.
Panaceum na wyżej wymienione problemy w niektórych grach okazało się uruchamianie gier w trybie zgodności z Windows 8 i zaznaczenie opcji wyłączającej skalowanie na wysokich ustawieniach DPI. Niestety metoda nie działa na każdą grę.
Na analizę problemu przez Microsoft musieliśmy nieco poczekać, ale wszystko wskazuje na to, że było warto, gdyż na serwerach giganta pojawiła się poprawka eliminująca wspomniane problemy w wielu grach.
Lista gier, w których potwierdzono usunięcie usterki:
- Call of Duty: Black Ops
- Call of Duty: Black Ops - Multiplayer
- Call of Duty: Black Ops II
- Call of Duty: Black Ops II - Multiplayer
- Call of Duty: Black Ops II - Zombies
- Call of Duty: Ghosts - Multiplayer
- Call of Duty: MW2
- Call of Duty: MW2 - Multiplayer
- Call of Duty: MW3
- Call of Duty: MW3 - Multiplayer
- Call of Duty: MW
- Call of Duty: MW - Multiplayer
- Counter Strike: Global Offensive
- Counter Strike: Source
- Deus Ex : Human Revolution
- Deus Ex : Human Revolution Director's Cut
- Hitman Absolution
- Hitman Sniper Challenge
- Half Life 2
- Metro 2033
- Portal
- Tomb Raider
Poprawka znajduje się już na serwerach Microsoft i mogą z niej skorzystać użytkownicy systemu Windows 8.1 w wersji x86 oraz x64, a także Windows Server 2012 R2.
Pobierz poprawkę dla Windows 8.1 naprawiającą opóźnienia myszy w grach
Źródło: Microsoft, NeoWin, Terrangaming, gamingcypher, nextpowerup
Komentarze
37"Genialne" w zamyśle pomysły i funkcje po których trzeba było sprzątać system i łatać nowe błędy.
A nie, czekaj... Pomyliłem się! Jest wybór, powrócić do Windowsa 7 - tylko co to za wybór?
Pakowanie Metro do desktop to jakieś nieporozumienie. Usuwanie dotychczasowych przyzwyczajeń wielu ludzi (zupełnie niepotrzebnie) - to już debilizmy. A po co to wszystko? A no po to, aby wygląd jednego produktu pasował do drugiego...
"Głupi przykład"
To tak jakby Mercedes produkował samochody osobowe tylko w jednym kolorze i tylko 2 drzwiowe, po to by wyglądem pasowały do ciężarówek, które też produkuje.
Wystarczyło dać ludziom wybór przed instalacją, z jakiego rozwiązania (interface'u) chcieliby korzystać. Usprawnić Areo, dodać Metro i pozostawić konsumentowi wybór. Nie byłoby żadnego problemu, nie byłoby narzekania, a system biłby rekordy popularności i sprzedaży.
Sam w sobie Win8 nie jest zły, ale też nie jest wyraźnie szybszy niż poprzednik. Nowy DX nie jest wart tych 350zł (z najtańszą kopie ósemki).